وبلاگ

گوش پاک کن

گوش پاک کن و طرز استفاده از آن

گوش انسان همانند دیگر اعضای بدن نیاز به مراقبت و نظافت دارد که اکثریت افراد از وسایل مختلفی همچون گوش پاک کن برای پاک کردن جرم گوش خود استفاده می کنند. اما نکته قابل توجه در این است که هنگام استفاده از این محصول بهداشتی باید موارد لازم برای تمیز کردن گوش در نظر گرفته شود. از این رو در این مقاله قصد داریم، طرز استفاده از گوش پاک کن، کاربردهای دیگر آن و عوارض استفاده از آن را بپردازیم.

گوش پاک کن چیست؟

گوش پاک کن

گوش پاک کن توسط یک میله کوتاه از جنس کاغذ فشرده شده، چوب و پلاستیک ساخته شده است که دو سر انتهایی آن دارای پنبه می باشد. بسیاری از تولید کنندگان این محصول را از جنس پلاستیک تولید نمی کنند؛ زیرا برای محیط زیست مضر بوده و اثرات جبران ناپذیری را برجای می گذارد.

کاربرد گوش پاک کن

 همانطور که مطلع هستید، اکثریت افراد از گوش پاک کن برای تمیز کردن جرم گوش خود استفاده می‌کنند. اما علاوه بر این، کاربردهای دیگری هم وجود دارد که در ادامه به معرفی آنها می پردازیم:

۱. مرتب کردن لاک

زمانی که شما لاک می زنید، برای تمیز کردن اطراف ناخون، می توانید یک قسمت از گوش پاک کن را به آستون آغشته کرده و لکه های ناشی از لاک را در کناره های ناخون خود از بین ببرید.

۲. تمیز کردن کیبورد

کاربرد گوش پاک کن

از آنجایی که فاصله بین کیبورد های لپ تاپ بسیار کم است، شما می توانید با استفاده از این محصول فاصله بین دکمه های کیبورد را تمیز کنید تا عاری از هر گونه کثیفی باشد.

۳. پاک کردن آرایش 

برای پاک کردن و یا مرتب کردن خط چشم، ریمل و سایه می توان از گوش پاک کن استفاده کرد. همچنین، قسمت انتهایی گوش پاک کن کاربرد زیادی برای زدن کرم در اطراف چشم دارد.

هر چند وقت یکبار گوش های خود را تمیز کنیم؟

زمانی باید گوش های خود را تمیز کنید که تجمع موم باعث مشکل شنوایی شما شود یا علائمی مانند خارش، وزوز گوش، سرگیجه یا درد داشته باشید. شما می توانید روزانه به آرامی بیرون گوش خود را تمیز کرده تا احساس بهتری داشته باشید. فقط به یاد داشته باشید که تمیز کردن بیش از حد گوش می تواند باعث عفونت شود و حتی ممکن است جرم گوش را افزایش دهد.

روش تمیز کردن صحیح گوش

اکثریت افراد تمایل دارند بعد از استحمام، گوش های خود را با استفاده از گوش پاک کن تمیز کنند در صورتی که اگر این کار به صورت درست انجام نشود، می تواند به مرور زمان برای شما مشکلاتی ایجاد کند. علاوه بر گوش پاک کن، شما می توانید از پارچه یا حوله تمیز برای پاک کردن گوش خود استفاده کنید. اما نکته قابل توجه در این است که بدون فشردن زیاد در داخل گوش انجام شود. با همه راه حل های گفته شده اگر می خواهید به راحتی و با اصول بهداشتی گوش های خود را پاک کنید، گوش پاک کن بهترین گزینه می باشد؛ زیرا ممکن است حوله و یا پارچه شما دارای کرک باشد و باعث آسیب رساندن به گوش شما شود

عوارض استفاده از گوش پاک کن

خطرات گوش پاک کن

گوش پاک کن به خودی خود نمی‌تواند عوارضی همچون عفونت و یا دیگر آسیب‌ها را ایجاد کند، مگر اینکه فرد به صورت اشتباه از این محصول استفاده کند. به این صورت که گوش پاک کن روند خروج جرم گوش را مختل کرده و آن را به سمت داخل هدایت می کند؛ در نتیجه موجب بیشتر شدن جرم گوش می شود. این امر می تواند باعث مشکلاتی همچون عفونت های گوش، کم شنوایی یا ناشنوایی دائمی شود.

نکات استفاده از گوش پاک کن

اگر مجرای گوش شما بسیار باریک است یا مقدار بیش از حد جرم گوش دارید، باید به پزشک مراجعه کنید؛ زیرا یک متخصص می تواند با خیال راحت انسدادها را برطرف کند تا شنوایی شما تحت تأثیر قرار نگیرد. اشتباه رایجی که مردم در مورد تمیز کردن گوش خود تصور می کنند این است که از گوش پاک کن، برای حذف کامل جرم گوش استفاده می شود.

هدف از جرم گوش

وجود موادی به عنوان جرم، به گوش های شما کمک می کند تا از ورود آب به داخل گوش، آلودگی و باکتری جلوگیری کند. به طور طبیعی جرم به مرور زمان شل می‌شود و از گوش‌ شما خارج می‌شود، بنابرین لازم نیست توسط گوش پاک کن تمیز شود. پس باید دانست که وجود این ماده در داخل گوش مهم است.

دلیل از بین بردن جرم گوش

همانطور که اشاره کردیم، جرم گوش تا حدودی برای انسان مشکلی ندارد اما برخی افراد هستند که به طور مکرر از هدفون و سمعک استفاده می‌کنند، در نتیجه گوش هایشان جرم بیشتری می گیرد. به همین دلیل، برخی از افراد در صورت تجمع بیش از حد موم ممکن است نیاز به برداشتن جرم گوش داشته باشند؛ زیرا تجمع آن می تواند بر شنوایی آنها تأثیر داشته باشد و باعث درد شود.

ضررهای استفاده زیاد از گوش پاک کن

بعضی از افراد بصورت مداوم گوش های خود را با استفاده از وسایل گوناگون مانند گوش پاک کن، حوله، سنجاق و … تمیز می کنند. اما باید بدانید که این کار بطور مداوم باعث عفونت، خارش و خشک شدن فضای داخلی گوش می شود.

بزرگ ترین تولید کننده گوش پاک کن

 

گوش پاک کن پاتریکس

مجموعه ما از بزرگترین کارخانه های گوش پاک کن کشور محسوب می شود که توانسته است با کیفیت ترین محصولات بهداشتی خود را با برندهایی همچون هسل، پاتریکس، دورکو، اسکارد و … تولید کند. شرکت طنین بهداشت پارس با در نظر گرفتن کیفیت مواد اولیه و تاییدیه بهداشتی محصولات خود را در سرتاسر جهان به فروش می رساند.

 

فهرست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی دسته بندی های خود را در تنظیمات تم -> سربرگ -> منو -> منو موبایل (دسته ها)